Underbaraste helgen

Helgen har varit helt fantastiskt underbar! När söta vännerna kommer på besök - då blir det alltid en härlig helg minsann!

Fredagen började med (eller nåväl den roliga delen av fredagen) att jag mötte upp söta Frida på Avenyn för att ta en öl och som så ofta på senaste tiden hamnade vi på "Rosen" eller The Rose and Crown som det egentligen heter. Efter ett varmt välkomnande av den charmiga entrevärden blev det öl, struntprat och skvaller i någon timme innan jag va tvungen att kila iväg mot centralstationen för att möta upp helgens besök - söta Moné och Jenny!

Efter kramkals och spårvagnsfärd landade vi hemma i min lägenhet där vi genast la champangen på kylning och bestämde oss för att baka cupcakes!

              

              

              

              

              

Cupcakes & Champange med en massa skratt, skvaller och struntprat med fina vännerna som man inte har träffat på länge - helt enkelt en lysande fredagkväll! Sedan förvandlade vi mitt sovrum till sovsal med madrasser på golvet, kröp ner och sov som prinsessor alla tre.

Lördagen började med en skön sovmorgon innan vi käkade långfrukost och smidde planer för dagen innan vi alla blev våra vackraste jag och begav oss ner mot la stada...

              
 
Vi skrammlade iväg med spårvagnen och mötte upp Lilla Syster och Marie - sedan promenerade vi iväg i grådiset för ett besök på Holmens marknad för lite second hand shopping och jag lyckades till min förtjusning hitta lite söta små julsaker.
Sedan insåg vi att klockan började bli mycket och våra magar tyckte att det var en bra idé att gå och fika... Så efter lite funderande hamnade vi på mysiga Soho - ett ställe som jag aldrig varit på tidigare men som jag nu har en känsla av att jag kommer besöka ofta!

              

              

              

Efter att vi stärkt oss med lite fika var vi redo för lite mer shopping - dock blev det inga fynd gjorda. Affärerna stängde för kvällen och Göteborg började bjuda på regn så vi skrammlade hemåt på vagnen. Planen var att slänga ihop en middag men det slutade med att besök på Pizzerian istället... Sedan stärkte vi oss med bästa efterrätten Irish Coffé innan vi i tur och ordning besökte duschen och blev vackra inför kvällen...

              

Lilla Syster stod över kvällens festligheter men Marie kom förbi och det blev vin, struntprat och musik på discovolym innan vi begav oss mot stan och slutligen hamnade på Andra Lång för mer av samma vara innan kvällen avslutades Lunda style - med Falafelrulle!

              

Söndagen vaknade vi till solsken och underbart väder. Jenny skulle med ett tidigt tåg hem till Lund och lämnade oss före frukost - genast blev det så tomt. Men jag och Moné mötte upp Lilla syster och Marie och njöt av det ovanligt fina och varma höstvädret. Det blev promenad i mysiga Haga och såklart lite shopping!
Sedan strosade vi vidare ner mot Vasastan för möta upp Hanna och äta på helt underbara Moon Thai Kitchen - ytterligare ett ställe jag inte varit på tidigare, men har blivit tipsad om det och när jag klev innanför dörren förstod jag verkligen varför! Inte bara är hela inredningen i en klass för sig, maten vara otroligt god! Absolut ett nytt favorit ställe!

              

              

              

              

En promenad genom ett mörkt och disigt Göteborg och en snabb kaffe senare befann vi oss åter på centralstationen och jag fick vinka hejdå till Moné och ensam skrammla hemåt på spårvagnen till en tom och smått kaosartad lägenhet. Kvällen och helgen slutade med att jag ignorerade allt vad huslighet heter och istället låg på soffan och vickade på tårna, tittade på Desperate Housewives och åt upp den sista cupcaken!


En ny vecka och en måndag där jag fick sovmorgon innan jag spenderade dagen i sällskap med fortsatt småsjuka lilla Adepten som mest ville mysa och baka kakor - så det gjorde vi!
Helgens alla roliga äventyr och mycket torkande av förkyld liten näsa har gjort att jag känner mig lite små uschlig - så ikväll skolkade jag trist nog från Teckningskursen och ägnade kvällen åt lite husligheter och te drickande...

Men jag har bestämt mig för att inte bli sjuk - det har jag ju inte tid med och inte lust med för den delen heller!

Om ni är snälla och söta så får ni se helgens shopping fynd imorgon!


P.s Söta Monés fina blogg hittar ni här. D.s


Kommentarer
Postat av: never o unnoticed

grym sammanfattning på helgen :) helt underbart kändes trist att åka hem och jag måste erkänna att göteborg är lite små mysigt trots att det regnar ;) tack för en super mysig helg :D stor kraaaaaaaaaaaaam!

2011-11-23 @ 21:26:24
URL: http://mannou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0