Swoooch!

Swoooch sa det bara så va det onsdag och snart är det helg igen. Och jag som i måndags trodde att veckan skulle bli av de slaget där det känns som tiden går baklänges - men ingen är gladare än jag över att det visade sig bli det motsatta!

Förkylda lilla Adepten är kry nog för att arbeta, dock inledde vi med en oändligt lugn dag med längsta förmiddagsfikan och julpyssel på eftermiddagen - och jag som älskar att pyssla! Nu längtar jag faktiskt en aning efter att det ska bli söndag och första advent så att jag får pynta med adventsstjärnor, doftande hyacinter, levande ljus och annat mysigt!

Och i  måndags lovade jag att visa upp några av helgens shoppingfynd - så här är några favoriter...

När vi var på Holmens marknad i lördags kikade jag mest efter lite gammeldagsa julsaker, det är ju minsan första advent på söndag och snart dags att börja pynta!


                                 Jag hittade en fin liten kruka som jag ska ställa en stor röd julstjärna i...

                

                                                                      En söt Tomteljuslykta...

               

                                                                     Och en fin liten Ängel...

               

I Söndags strosade vi runt i mysiga Haga som dessutom har massor med fina och roliga små butiker - de flesta med fokus på Inredning och Design...

                          Jag köpte på mig dessa små söta som jag tänkte dekorera t.ex ett blockljus med...

               

                                    Detta Roy Lichtenstein inspirerade vykortet va jag bara tvungen att ha...

               

                               Och jag kunde inte motstå att köpa på mig ännu en sötrolig kylskåpsmagnet...

               

                                                             Som passar perfekt in bland de andra...

               


                        Men nu ska jag ta en kopp te, en varm filt och ha kvalitetstid med mig själv i soffan...

               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0