Oplanerad Julklappsorgie

Elaka förkylningen håller sig på mattan tack vare mitt dramatiskt stora intag av förkylningslindrande medikamenter. Men en smula uchlig känner jag mig dock allt...

Men gårdagens långa arbetspass avklarades lätt som en plätt då lilla Adepten på kvällen var bjuden till en vän på lite fika. Att dricka kaffe, äta lussekatter, pepparkakor och prata strunt en tisdagkväll är ju inte direkkt arbetsamt får jag väl säga!

Efter lataste och mysigaste arbetsdagen idag blev det lite oplanerad julklappsshopping på stan. Egentligen skulle jag bara till Panduro för att köpa julklappspapper och smyckestråd. Men när jag ändå va i närheten tänkte jag att jag bara skulle kika in lite på mysiga Balders Hage... och då gick jag ju förbi två andra små mysiga affärer där jag råkade hitta fina små julklappar till två söta små vänner... och då kunde jag ju lika väl ta svängen upp mot Järntorget för att köpa en annan julklapp till en annan söt liten vän... och väl där kunde jag inte motså att strosa en sväng i mysiga julpyntade Haga och kika i lite fler mysiga små butiker... Så jag var trött men väldigt nöjd när jag väl kom hem idag!

Nu ska jag titta på julkalendern och dricka nyinköpt Tomte te som doftar ljuvligt gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0