Julstress vs Julfrid


Som alltid när julen närmar sig finns det alldeles för mycket som ska göras och alldeles för lite tid att göra det på. Jag har levt i julstress och önskat mig julfrid - om ni förstår? Men trots en viss liten julstress så har det varit gott om ljuspunkter i den annars så regnmulet gråtrista vardagen.


I Torsdag satt jag och skrammlade fram i en iskall spårvagn på väg till jobbet och slö lyssnade samtidigt på Musikhjälpen i radion och fick där höra att fantastiska Moto Boy skulle göra ett morgon besök i glasburen. Efter en kort överläggning med mitt samvete kom jag fram till att det var värt att eventuellt bli lite försenad till arbetet för att få se detta. Så flög av spårvagnen, rusade över Brunnsparken och han fram till Glasburen i tid för att se finaste Moto Boy framföra vackra The heart is a rebel och Ride my wild heart - en helt underbar början på dagen!

               

I fredags fick jag äntligen inhandlat de sista julkapparna - det är inte lätt när man vill lyckas hitta det oväntade och bästa... Men så skönt nu när det är klart!
Så i Lördags var det dags att bärga julgranen från kallaren - ja, jag ha plastgran, ni kan ju själva tänka er mängden barr en riktig skulle hinna producera under den vecka jag är i Skåne och firar jul.

                      Det är alltid lika nervsammanbrottsframkallande att försöka montera ihop eländet dock...
               

                                                     För att inte tala om trasslet med ljusslingan...
              

                                                   Men visst blev det fint när det väl var färdigt?!
               

Så efter att spenderat större delen av lördagen i pyjamas var det framåt kvällen dags att både klä på sig och bli vacker och redo för att arbeta lite då jag och lilla Adepten skulle på julkonsert på Lisebergshallen - hur mysigt som helst sådär en lördag kväll!

                      

             

              

Det var en rikitg bra show! Den var både rolig och mysig med julstämmning - ibland är det rena rama lyxen att arbeta minsann!

Nu kommer snart Lilla Syster förbi - idag ska vi försöka oss på att göra julgodis! Sen ska jag nog ägna kvällen åt att titta på granen, slå in julklappar och föräta mig på knäck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0