Godmorgon!

De senaste dagarnas oväder har stillat sig en smula - så fasligt skönt! Sent i torsdags kväll när jag var på väg hem från Rädda världen jobbet på Café Trappaner var det snöstorm! Det låg flera centimeter vitt på marken och det bara vräkte ner snö! Men igår morse när jag vaknade hade allt det vackra vita regnat bort och under dagen fick vi istället nöja oss med ösregn och storm - hade nog ändå föredragit snön!

Åh jag hade så fantastisk roligt på Rädda världen jobbet i torsdags, det va en sådan kväll när det verkar som att det är något i luften och alla är lite extra full i fan på något vis och jag var så fnissig och fnittrig att jag kände mig som en liten flicka. Jag stod bakom disken med Elin och slevade upp korvgryta till hungriga och pratade strunt... Fram kommer en stooor Afrikansk man. Han frågar vad det är för mat. Jag svara att det är korvgryta med ris och tillägger att det är fläsk kött. Den stooora mannen tittar på mig, skakar lite på huvudet och säger med mörk röst... _Ah, little girl... where I come from... we eat people!!! Och lägger av ett garv som kan konkurera med det som tomten klämmer fram i Kalle på julafton! Oh hjälp vad jag skrattade! Jag var tvungen att hålla mig fast i disken och tårarna började rinna... Sedan var det hopplöst, allt var roligt och jag och Elin skrattade tills vi fick magknip och blev tårögda! Iblande är livet bra underbart trots att man är omgiven av olyckligheter!

Nu ska jag äta lite frukost och se på julkalendern, sedan blir det julmarknad på la stada och senare ikväll tikll lilla Frida på Födelsedagsfest - perfekt lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0